27/02/2021.
TERESA ARAMBURU AGUIRREBALZATEGUI.
99 URTE.
Domekan, hillak 28xan, Usurbilgo Ameba taldian eskutik kontzertua eukiku 12:30ttan gaztetxian!!! Honeik "Elikatuz" izeneko euren lehenengo diskua aurkeztera datoz!!
Sarrerak bertan salgai 2€-tan.
La historia de 100% Wolf: Pequeño gran lobo se centra en Freddy Lupin, heredero del liderazgo de una orgullosa línea familiar de hombres lobo. Convencido que se convertirá en el hombre lobo más temible de todos los tiempos, Freddy se sorprenderá cuando, en su cumpleaños número 14, su primer “aullido” sale mal, convirtiéndolo en un feroz… caniche. Los ancianos de la manada le dan un ultimatum, y Freddy tiene hasta la próxima salida de la luna para demostrar que tiene el corazón de un lobo o corre el riesgo de ser expulsado para siempre. Con la ayuda de una aliada poco probable llamada Batty, Freddy debe superar su tierna apariencia para demostrar que todavía es 100% Lobo.
Los desfibriladores se han instalado en cinco puntos de la localidad para estar en todo momento a disposición de la ciudadanía.
26/02/2021.
18:30.
Kultur Etxeko erakusketa aretoan.
IPUIN KONTAKETA.
Dentro del festival AHOZ AHO 21.
Aviso: El aforo es limitado por lo que se podrán obtener las invitaciones a partir del 16 de febrero online o en la Txokolateixa.
25/02/2021.
19:00.
Kultur etxeko zine aretoan.
Sesion de Cine-club.
[EUS] Oñatiko natura, Arrikrutz-Oñatiko Koben inguruan!
[EUS] Herriko historia ezagutzen al duzu? Erreserba ezazu bisita gidatu bat, Oñatik asko du azaltzeko!
Ezusteko albistea atzokoa.
LA CHICA DEL BRAZALETE
2021.02.17
Nork epaituko du epailea? da Larru Beltzak taldearen lehen diskoa. Talde berria izaki, ezezaguna izango da askorentzat, baina Hertzainak-en abestiari erreferentzia egiten dion izenaren atzean, punk-rock eszenan eskarmentu handia duten bost oñatiar daude. Hala, Lauren Ugarte (gitarra), Imanol Ugarte (baxua), Iñaki Zubia (bateria), Naiara Urzelai (ahotsa) eta Ander Korkostegi (gitarra), besteak beste, Papalagi, Sospechosos, Antihumano, Golpe de Estado edota CC627 taldeetan aritu izan dira aurretik. Orain, azken bi urteetan elkarrekin lantzen aritu diren abestiak argitaratu dituzte, eta apirilean Oñatiko gaztetxean aurkeztuko dute zuzenean.
Beti inguruan ibili izan zareten bost lagun zaudete Larru Beltzaken atzean. Baina nola elkartu zineten? Nolakoa izan da taldearen ibilbidea?
ANDER KORKOSTEGI: Larru Beltzaken hasiera, Iñakik eta biok aurretik genuen taldearen —Antihumano— amaieratik datorrela esango nuke. Aurreko proiektua amaitzean, bi-hiru astean behin elkartzen ginen biok, helburu handirik gabe, denbora pasa gisa. Denborarekin konturatzen ginen musikalki joko gutxi ematen zigula biok bakarrik ibiltzeak; hala, beste jende bati komentatzea pentsatu genuen. Orduan ere ez genuen helburu handirik, musika pixka bat egin eta lagun artean ondo pasatzea nahi genuen. Horrela, Imanol, Lauren eta Jonan [Osinaga] elkartu zitzaizkigun. Eta holaxe hasi ginen abestiak sortzen.
LAUREN UGARTE: Jonanekin landu genituen abestiak dira diskoan dauden zortziak. Hau da, taldekide bat aldatu baldin badugu ere, errepertorio berdinarekin jarraitu dugu. Jonanek taldea utzi ondoren, eta Naiara sartzean, abestien tonua pixka bat moldatu behar izan dugu, baina funtsean abesti berdinekin ibili gara orain arte.
Naiara, zu zara seguraski musikatik denbora gehien aldenduta egon dena. Zelan izan da itzulera?
NAIARA URZELAI: Egia esan, kriston ilusioarekin. Jonanek taldea utzi behar izan zuenean guztientzat izan zen atsekabea, eta hori jakitean kantu horiek hor nonbait ezin zirela galdu iruditzen zitzaidan. Hala, eta haurrak horren txikiak ez zirela kontuan hartuta, taldean hasi eta abestiei heltzeko konpromisoa hartu nuen, eta honaino!
Oso lagun arteko talde bat zaretela atzematen da.
A.K.: Bai, guztiz. Gauza ederra da lagunekin halako zerbait egitea, baina batzuetan kosta ere egiten zaigu entseguak serio hartzea, ez da erraza izaten lokalean edo tabernan gauden bereiztea (barreak). Hala ere, egia da azken aldian asmatzen ari garela.
Taldea egonkortuta, abestiak Naiararen ahotsera egokituta, diskoa grabatzea erabaki zenuten.
A.K.: 2019ko uda aldera sartu zen Naiara, eta bere ahotsera egokitu genituen abestiak. Guztia gutxi gorabehera prest genuela ikustean diskoa grabatzen hastea erabaki genuen. Lehen grabaketak 2019ko Gabonen hasieran egin genituen.
Eta oraintxe argitaratuta, luze joan dela esan daiteke, tartean pandemia madarikatu hau ere agertu delako. Zelan izan da prozesua?
L.U.: Luzea izan da, egoera honetan ez baita erraza izan. Bateriak eta gitarrak nahiko azkar grabatu genituen, gero ahotsekin hasi behar ginen baina Naiarak arazoak izan zituen, eta noski, pandemia iritsi zen.
N.U.: Imajinatu egoera, 24 orduz etxean, haurrekin denbora osoa, nire ahotsa hala moduz zegoen, eta ezinezkoa zitzaidan abestea. Egoera horretan erraz galtzen nuen ahotsa, eta agian egun batean grabatu ahal nuen, baina ondoren bi egun pasa behar nituen ahotsa berreskuratzeko, eta oso astuna egin zitzaigun guztioi egoera.
A.K.: Ahotsak grabatzen hasi ginenean erdi ezkutuan joan behar izaten ginen grabatzera. Gaur egunetik ikusita eromena dirudi!
Luzea eta astuna izanagatik grabaketa, eta taldea oso lagun artekoa bada ere, diskoa mimo eta gustu handiz egina dagoela esango nuke. Soinuan, diseinuan… hautematen da.
L.U.: Diseinua Andoni Iñurritegi Pottoko-k egina da, eta irudia bidali zigunean guztioi asko gustatu zitzagun. Digipack formatuan argitaratu behar zela ikusi genuen. Lan guztiarekin oso gustura gaude, baina egia da diseinuak, argazkiak eta taldearen inguruko lan guztia lagunekin egin dugula. Oso urrutira joan gabe gauza oso txukunak egiteko gaitasuna dugula uste dut.
A.K.: Ziur dirutza bat ordainduta soinu hobea lortu ahalko dela nonbait, baina ez ginateke ibili garen askatasunarekin ibili, eta nik uste pobreagoa irtengo litzatekeela.
N.U.: Denbora asko eduki dugu. Hala, abestiak askotan entzun ditugu eta xehetasunak gehitzen joan gara, gitarra moldaketa bat, koru batzuk… bueltak eman dizkiegu abestiei. Denbora honetan guztian presente eduki dugu diskoa, eta poliki bada ere, beti ibili gara zerbait gehitzen, aldatzen…
A.K.: Nik uste dut daukagun guztia eman dugula, edo ahal dugun guztia bai behintzat.
Musikalki zuen aurreko taldeen ildotik doala esan daiteke. The Clash, Hertzainak… punka baina melodia dezenterekin.
L.U.: Bai, hori da. Aurretik ezagutzen gintuztenek espero zutena aurkitu dutela esan digute, baina beste lagun batzuek komentatu digute makarragoak ginela uste zutela. Egia esan, entzun izan dugun musika beti izan da oso melodikoa; Bad Religion, Stiff Little Fingers, Delirium Tremens, Cock Sparrer, Social Distortion… beti eduki dute talde denek halako pop kutsu bat haien melodietan.
A.K.: Guztioi gustatzen zaizkigun taldeen arteko lotura melodiak direla esango nuke.
“Bad Religion, Stiff Little Fingers, Delirium Tremens, Cock Sparrer… Guztioi gustatzen zaizkigun taldeen arteko lotura melodiak dira”
Diskoko hainbat melodia amorru puntu batekin ere badoazela esango nuke.
A.K.: Bai, hori aurkitzen ahalegintzen gara. Hitzak eta melodiak elkarrekin joatea.
L.U.: Nire ustez, hori da musika iristen zaizun unea, ezta? Diozuna eta diozuna esateko modua elkartzen diren momentu hori.
A.K.: Momentu horretan sortzen da zerbait, ez dakit zer den egia esan, baina bi sentsasio horiek elkartzen direnean zerbait berezia nabaritzen da.
Hitzetan gai sozialak zein pertsonalak daude.
A.K.: Ez da zerbait aurrez definitu edo pentsatua duguna, egia esan. Sormenera iristeko bi bide ditut: batzuetan egoera edo gertakari batek bultatzen nau idaztera, eta ondoren musika egokitzen diot, eta beste batzuetan gitarra jotzen ari naiz, zerbait dagoela nabaritzen dut eta letrak egiten dizkiot. Bi bideak erabiltzen ditut aurrejuzku handirik gabe.
Hainbat kolaborazio ere badituzue ahotsetan. Haien bila joan zarete edo zela izan da?
L.U.:: Jonan, Txirli eta Joseba, lagunak izaki, nahiko argi genuen abestera gonbidatuko genituela ["Zertarako?" abestian]. Pottokoren kasuan bai izan da abesti horretan ["Erretzen nau"] bereziki ikusten genuelako bere abesteko era.
A.K.: Naiarari abesteko deserosoena zitzaion kantua da, eta hainbat buelta eman ondoren Pottokorengana jo genuen.
Iraganari pixka bat begiratzen badiogu, Sospechosos edota Golpe de Estado taldeekin aritu zinetenean bazegoen halako eszena bat. Gaur egun zelan ikusten duzue orduko giro hori?
L.U.: Lehen guri asko deitzen ziguten jotzeko. Gaur egun tiroia duen jendeari bakarrik deitzen zaio, eta zu ibili behar zara taberna edo gaztetxe baten atzetik bertan jotzeko, askoz zailagoa da. Eta orain pandemiarekin zailagoa gainera. Guk ere bide hori hartu beharko dugu, deika hasi beharko gara. Hasiera batean ez ginen ikusten egoera berri honetako emanaldi horietako bat eskaintzen, baina ikusita egoera hau luzerako doala, egin beharko dugu.
N.U.: Nik ez nuke nahi pandemiarengatik atzeratu eta atzeratu ibili eta abestiak eta dena galtzea, horregatik zerbait egin beharko dugu. Ez dakit zelan izango den, baina hasiera batean, zu abesten eta jendea eserita imajinatzeak inponitu egiten nau.
L.U.: Bai, baina zerbait egin behar da, bestela taldeak itzaltzen joango dira, seguru hainbatek jadanik utzi dutela, egoera ez baita batere erraza.
Hala ere, ausartu zarete diskoa ateratzen eta laster zuzenekoren bat edo beste eskainiko duzue. Zein harrera izan duzue?
L.U.: Joder, ba oso ona. Gaur egun diskoak saltzea oso zaila da, jende gazteak erreproduzitzeko gailuak ere ez ditu, eta aitortu behar da Oñatin behintzat asko saldu dela. Egoera honek zaildu egiten digu beste herrietan banatzea, eta hala moduz, laneko ezagunekin edo beste trikimailuekin pixka bat zabaldu dugu. Pentsa, Gabi de la Mazak karaokerako eta guzti egokitu du abestia! Guk ez genekien tipoa nor zen ere.
18/02/2021.
19:00.
Kultur etxeko zine aretoan.
Se suspende la obra teatral “Mari eta gaileta fabrika” debido al Covid-19. En su lugar se ha programado “Futbolariak eta Printzesak”.
Dos sesiones: 16:30 y 18:00.
Euskal abestien, liburuen eta olerkien bilduma bat osatu dute Irakasle Eskolako lau ikasle ohik, unibertsitateko lanez baliatuz. "Bitarteko falta" nabari zuten hezkuntzan. Proposamen didaktikoak ere gaineratu dituzte.
Beñat Alberdi
Irakasle Eskolan, Haur Hezkuntzako espezializazioan, euskararekiko apetak lau ikasle batu zituen: Maddi Murgiondo (Oñati, 1996), Naroa Mendizabal (Donostia, 1996), Miren Puertas (Azkoitia, 1996) eta Haritz Mujika (Asteasu, 1995). Euskara hizkuntza tresna izenburua jarri zioten lanari. Laurek kulturarekiko duten zaletasuna kontuan hartuta, eta unibertsitaterako lan bat aurkeztu beharra zeukatela jakitun, www.hitzketa.eus proiektua sortu zuten. 0 eta 6 urte bitarteko haurrentzako euskal olerkiak, literatura eta abestiak biltzen ditu webguneak, horiek lantzeko zenbait proposamen didaktikorekin batera. Murgiondok nabarmendu du adin tartearena gurasoentzat ere baliagarria izan daitekeela.
Zuen hitzetan, “bitartekoen hutsuneak” sorrarazi zuen proiektua, baina zer hutsune dago?
Ikusi genuen kultura lantzeko orduan bazegoela behar bat eskoletan. Esaterako, erabiltzen zen materiala ez zen eskuragarri dagoen onena. Unibertsitatean ikusi ditugu aparteko bitartekoak. Irakasle askok, ordea, ez daukate horren berri, eta erabiltzen dutena ez da onena. Hutsune hori betetzeko asmotan hasi ginen lanean.
Zubiak falta dira, beraz, irakasleen eta bitartekoen artean?
Ez da hori bakarrik: baliabide mordoa dago, eta guk filtroa pasatzen diegu denei. Kalitatezko produktu bat eskaintzen saiatu gara; batez ere, liburuetan. Abestietan izugarrizko lana dago eginda, eta horren adibide dira Ene Kantak edo Pirritx, Porrotx eta Marimototsen abestiak. Literatura ez da landu horrenbeste. Landu nahi denaren arabera aukeratzen dena ona dela ziurtatzeko berme bat eskaini nahi dugu guk.
Existitzen diren piezak baliatzeaz gain, ba al daukazue eduki berriak sortzeko asmorik?
Material berria sortzen baino gehiago, bilduma bakoitzekoa nola landu zehazten saiatu gara. Proiektuari ekin eta pare bat hilabetera zabaldu genuen proposamenen atala, eta jendeak bidali dizkigu eurek garatutako zenbait lan. Sortuta daudenez, jendeak ezagutu eta erabil ditzala.
Dohainik erabil daiteke materiala, eta, beraz, ez duzue irabazi asmorik. Komunitatea da proiektuaren oinarria?
Asmoa ez da guk zerbait sortzea: jendeak idatzi eta proposamenak bidal ditzan nahi dugu. Jendeak parte hartzen badu eta proposamenak iristen bazaizkigu, ezagutzen ez genituelako izango da, ziurrenik. Antzeko zerbait gertatuko zaie irakasle batzuei, hezitzaileei eta gurasoei.
Badago euskal komunitaterik sarean?
Duela hiru urte, 2018an sortu genuen webgunea. Geldirik eduki dugu, beste proiektu edo lan batzuetan genbiltzalako. Itxialdian jarri genuen berriz martxan. Bada, geldirik egon den tarte horretan ere eguneroko erabiltzaileak izan ditu webguneak. Denbora pasatu arren hor iraungo duen lan bat sortu nahi izan dugu.
Pandemia garaian bizkortu egin duzue, beraz, proiektua?
Gaur egun, buletina bidaltzen dugu hilabetero, zer eduki berri eskaini dugun azalduz. Otsailean, gainera, inauteriekin lotura daukaten baliabideak prestatu ditugu; abenduan, berriz, Gabonetakoak. 280 harpidedun inguru dauzkagu. Saiatzen gara hilabetero bitarteko berriak eskaintzen, eta sei proposamen didaktiko ere bidali dizkigute.
Olerkiak, literatura eta abestiak: sailkapen hori egin duzue, baina azpisailak ere badaude. Zergatik egin duzue antolaketa hori?
Jasotzen dugun materiala edo bururatzen zaiguna sailkatzen ari gara. Denontzako baliagarria izango den bilduma bat sortzea da erronka, eta, horretarako, materiala ondo antolatuta egotea da gakoa. Jendeak album mutu bat behar badu, jakin dezala nora jo dezakeen aukeratzeko.
Ipuin kontaketak ere sartu dituzue webgunean. Horrek talkarik sortzen al du argitaletxeekin?
Geure artean izan genuen barruko eztabaida hori, eta sare sozialetan idatzi ziguten argitaletxeentzat kaltegarria izan zitekeela esanez. Baina guk ez diogu kalterik egin nahi inori. Orain ditugun ipuin kontaketak ahoz transmititzekoak dira, familian kontatzekoak. Gainera, liburuaren berri ere ematen dugu, ondoren dagokien tokian eros dezaten.
Abestiei dagokienez, Youtubekoak dira asko. Horrek ez al du sortzen arazorik?
Gure kasuan, ez. Ospakizunetako bideoak dauzkagu, euskal tradiziotik datozenak, lo egitekoak… Baina diskografiak eskaintzen ditugu gero. Zenbait Youtuben daude, eta ez daudenak erosi egin beharko dituzte.
Olerkietan, aho korapiloak, asmakizunak eta esaera zaharrak sartu dituzue. Bultzada bat eman al diezue horiei?
Bai, eta atal hori izan da betetzeko zailena. Bibliografia zabala du gaiak, baina digitalki ez. Liburuetan jardun dugu bila.
Proposamen didaktikoak ere sartu dituzue eskaintzan. Edukiak lantzeko ideiak dira horiek?
Irakasle garen heinean, bitartekoak eskaintzeaz gain, lantzeko modua ere gehitu nahi izan dugu. Gerta daiteke erabiltzailea guk proposatzen dugun horretara ohituta ez egotea edo ideia hori ez bururatzea.
Hainbat egileren lanak bildu dituzue. Zenbait, gainera, unibertsitateko gradu amaierako lanak dira. Zuen webgunea plaza bat da eurentzako?
Sekulako lanak dira batzuk. Azkena, ikasgelan poesia nola landu azaltzen duen lana bidali digute. Nik horrelako oso gutxi neuzkan ikusita; bitarteko mordoa dauzka. Akaso, lan hori gurekin trukatu ez balu, kaxoi batean gordeta geldituko zen.
Euskarazko edukiak dira denak, baina euskaraz ez dakitenentzako ere prestatu duzue webgunea, ezta?
Euskaraz ez dakitenei ere aukera bat eskaini nahi diegu euren seme-alabentzat euskarazko edukiak aukera ditzaten. Itxialdian haur askok galdu zuten euskararekin zuten lotura bakarra; hots, eskola. Horiek abesti bat entzun dezatela, behintzat.
LOS CROODS: UNA NUEVA ERA.
EL PADRE.
Ditxososko pandemia hori dela eta, eskolarren entrenamenduak bertan behera utzi behar izan ditugu, laster berriro hasi ahal izango ditugulakoan....
[EUS] Kakaoa nondik datorren ba al dakizu? Zein txokolate mota da osasungarriena? Oñatin bada galdera hauei erantzuna emango dioten tokia,
hain zuzen ere, egin erreserba eta ezagutu kakaoak Oñatirekin duen erlazioa!
[CAS] ¿Sabes de dónde proviene el #chocolate? ¿Qué tipo es el más #sano? En #Oñati tenemos el lugar donde responderán a estas cuestiones, #Txokolateixia, el centro de interpretación del chocolate. ¡Reserva tu visita para conocer todo acerca de este producto!